Followers

Wednesday, December 15, 2010

Kawan Bukan Sebarang Kawan....


Assalamualaikum...bermula kita disini untuk mengimbas kembali sifat persahabatan dan perkawanan yg saling diingini oleh sekalian makhluk...

Tanpa kita sedari sedikit sebanyak telah menyalurkan dlm diri kita bahawa pntgnya berkawan...

walau pun kadang2 agak menjengkelkan tapi diorang wat aku bahagia....

seperti kwan2 dak SMK Seri Pinang 5 Anggun 2009 dan juga kawan2 Diploma Perakaunan UniSZA yg sgt baik2 belaka....

Tapi aku tetap berfikir diorang ni suka sgt wat sesuatu yg diluar jgkaan....

itu yg merunsingkan tapi itulah membuat aku bahagia bersama mereka....

Aku sayang kan korang...apa2 pon korang the best,,,


korang kawan bukan sebarang kawan

kawan penuh ilmu...thnkz korang...

aku doakn kita sama2 berjaya dan bertemu lagi 1 ary nanti...


amin...

Sekian sahaja coretan untuk ketika ini....

Wassalam....

Friday, December 3, 2010

Keabadian Dan Perasaan Perlu Diertikan....

Dalam kehidupan kita tiada apa yang akan kekal....semuanya akan berakhir tanpa rasa lama.....kadangkala kita sebagai manusia sering tertanya kehidupan kita tak semestinya akan berakhir dengan kejayaan,,namun akan jua berakhir dengan kekalahan.....namun,terlihat pada kesungguhan kita mengejar apa yang kita mahukan ketika ini.....renungan yang abadi juga dipinta menjadi pengharapan namun tiada apa yang menjadi sandaran utama jika kita mengalah sebelum berjuang...


Selaras dengan apa yang kita miliki kita mampu mencapai satu tahap yang terbaik jika apa yang dinyatakan itu selalu dipegang...namun,setiap apa yang dipegang perlulah ada kehormatan....jika kita tak mahu diperlekehkan.....





Sendirian manusia memikirkan apa yang terbaik tentang dirinya,mereka terlupa hati dan perasaan mereka perlu diisikan dengan pelbagai perasaan.....pengalaman perasaan mengajar kita menakhluki setiap jiwa yang kita rasa....tanpa kita sedari sedikit sebanyak akan meruntunkan keegoan kita.....


namun tak semua perkara perlu dirasai....
jika pahit jangan ditelan...buangkan saja


jika manis...ambillah sebagai penawar hati.......

Wednesday, December 1, 2010

Sunday, August 15, 2010

HANYA DIA

Ku cintainya kerana cara dia

Sungguh berbeza dari yang telah ku jumpa

Renungan dia terus merasuk jiwa

Hingga terasa terus ke hati...


Ku cintainya kerana kesungguhannya

Bukannya kata-kata semata-mata

Perwatakannya mengatakan segalanya

Buatku percayakan janjinya


Ku akui aku menggilainya

Ku akui aku menyintainya

Kisah ku kisah dia

Cerita yang sama

Setiap detik hanya dia


Ku akui aku mengaguminya

Ku akui aku menyayanginya

Sungguhnya ku akui

Ku perlukan dia

Segalanya terserah kepada DIA...


Cintai dia bersama mimpi-mimpinya

Cintai dia juga segala caranya

Cintai dia bersama keanehannya

Cintai dia HANYA DIA....

Wednesday, July 28, 2010

Cinta Manusia

Assalamualaikum....

Salam nurani kepada yg mmbaca...
Benar kata org x knal maka x cnta...kalau da knal trlupakn dunia....bgtula sft yg akn mnnjukkn mnusia smuanya tidak smprna...yg dsngka bnar rupanya salah dan yg salah dsngka bnar...mungkin khidupan yg mmksa mereka brfikir bgitu,,,,tpi mgknkah smua itu akn brkklan??

Semua trtnye2 mgp mnusia hidup dlm cinta yg hnya smntara sjer...mgkn jwpnnya sukar utk diselami...tpi jwpn yg mgkn dpt dsmpulkn ialah tiada rstu ibu bapa,takdir atau tdak serasi....akn ttpi sstgh mnusia lupa pd sifat org yg dcntainya baik atau buruk...dgn kkuasaan-Nya Allah ingn mnnjukkn sftnya yg sbnr dgn mmshkn mreka...mgkn...smua ktentuan Allah hnya Dia yg tau...

Dalam khdpn yg sgt mmksa kpd ksmprnaan,mnusia kni hnya mncri kkrgn sseorg dan klmhnnya,sdgkn dia x tahu stiap mnusia dlhrkn dgn klbhn yg mgkn blum ditnjolkn...tapi,ingtla sbgi mnusia jgn la kita mrndah2kn sseorg itu krna hal itu akn brlku pd dr kita smula....bgtula cinta kpd manusia,jgn siaknnya,malah hargai dan cintaila ssma mnusia agr hidup dlm ktnteramn...

salam tulus nurani Khairee Bin Sahil...

Friday, July 23, 2010

Tentang Cinta Dan Sayang 1

Assalamualaikum dan salam cinta....Apa yang kita mampu katakan tentang cinta dan sayang....sedangkan maksud dan definisi rindu,kasih dan hati pun kita tak mampu mengungkapnya...mungkin kita mengerti cinta akan timbul bila adanya sayang...tapi tak semua orang akan sayangkan seseorang itu serta merta kerana perlunya ada persefahaman antara satu sama lain...andainya mampu dicintai,disayangi,mencintai dan menyayangi pastinya kita adlah orang yg bertuah...kerana bukannya mudah utk membina percintaan dlm hubungan...tapi adakah kita berfikir kepada orang2 yang hanya ingin mengambil kesempatan terhadap kita tak kira lelaki mahupun perempuan yang hanya ingin mainkan perasaan kita...

Mungkin benar orang berkata cinta itu buta yang boleh membutakan mata hati seseorang...demikian,berwaspadalah kepada sesiapa yg sedang dilamun cinta mahupun yang akan menghdapi situasi yg sama....hidup kita tak selalunya sempurna dan mampu capai apa yang kita mahukan...apa yang penting berdoa kepada Allah utk kebaikan...sesungguhnya rahmat dari Nya yang penting dan restu ibu bapa....cinta adalah persahabatan,cinta adalah sayang,sayang adalah cinta dan cinta adalah cinta....

sekian,Wassalam...

Nurani Cinta : Khairee

Monday, May 24, 2010

hallo2

hai...askum wat sesaper yg sdi jd kwn syer....nk tau sye sper?jom blog...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...