Followers

Wednesday, December 15, 2010

Kawan Bukan Sebarang Kawan....


Assalamualaikum...bermula kita disini untuk mengimbas kembali sifat persahabatan dan perkawanan yg saling diingini oleh sekalian makhluk...

Tanpa kita sedari sedikit sebanyak telah menyalurkan dlm diri kita bahawa pntgnya berkawan...

walau pun kadang2 agak menjengkelkan tapi diorang wat aku bahagia....

seperti kwan2 dak SMK Seri Pinang 5 Anggun 2009 dan juga kawan2 Diploma Perakaunan UniSZA yg sgt baik2 belaka....

Tapi aku tetap berfikir diorang ni suka sgt wat sesuatu yg diluar jgkaan....

itu yg merunsingkan tapi itulah membuat aku bahagia bersama mereka....

Aku sayang kan korang...apa2 pon korang the best,,,


korang kawan bukan sebarang kawan

kawan penuh ilmu...thnkz korang...

aku doakn kita sama2 berjaya dan bertemu lagi 1 ary nanti...


amin...

Sekian sahaja coretan untuk ketika ini....

Wassalam....

Friday, December 3, 2010

Keabadian Dan Perasaan Perlu Diertikan....

Dalam kehidupan kita tiada apa yang akan kekal....semuanya akan berakhir tanpa rasa lama.....kadangkala kita sebagai manusia sering tertanya kehidupan kita tak semestinya akan berakhir dengan kejayaan,,namun akan jua berakhir dengan kekalahan.....namun,terlihat pada kesungguhan kita mengejar apa yang kita mahukan ketika ini.....renungan yang abadi juga dipinta menjadi pengharapan namun tiada apa yang menjadi sandaran utama jika kita mengalah sebelum berjuang...


Selaras dengan apa yang kita miliki kita mampu mencapai satu tahap yang terbaik jika apa yang dinyatakan itu selalu dipegang...namun,setiap apa yang dipegang perlulah ada kehormatan....jika kita tak mahu diperlekehkan.....





Sendirian manusia memikirkan apa yang terbaik tentang dirinya,mereka terlupa hati dan perasaan mereka perlu diisikan dengan pelbagai perasaan.....pengalaman perasaan mengajar kita menakhluki setiap jiwa yang kita rasa....tanpa kita sedari sedikit sebanyak akan meruntunkan keegoan kita.....


namun tak semua perkara perlu dirasai....
jika pahit jangan ditelan...buangkan saja


jika manis...ambillah sebagai penawar hati.......

Wednesday, December 1, 2010

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...